امروز : 26 ارديبهشت 1403

استاندار لرستان با اشاره به مصرف بالا و غیر متعارف روزانه گاز در این استان، بر لزوم صرفه‌جویی مردم در این رابطه تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری خرم آباد فردا، فرهاد زیویار طی حضوری سرزده شامگاه ۲۴ دی ماه ازسیستم مونیتورینگ کنترل فشار گاز استان و خدمات شیفت شبانه شرکت گاز که به منظور بررسی مشکلات احتمالی کمبود گاز براثر برودت هوا انجام شد، گفت: خوشبختانه با تمهیداتی که از قبل انجام شد در حال حاضر مشکل کمبود گاز در هیچ کدام از شهرستان های استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: با این وجود باید به فکر هموطنانمان در سایر استان ها به ویژه استان های شمالی کشور باشیم.

زیویار تصریح کرد: صرفه جویی و مصرف بهینه ی گاز هم استانی ها کمک خیلی خوبی برای رفع کمبود گاز در استان های دیگر خواهد بود.

استاندار لرستان مدیریت کارخانجات پرمصرف استان را مهم ترین برنامه برای تأمین گاز خانگی قلمداد کرد و اظهار کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی برق یکی از پرمصرف ترین ها می باشد که با شروع برودت هوا مصرف آن به خوبی مدیریت شد تا شاهد کمبود گاز برای شهروندان نباشیم.

استاندار با اشاره به سطح بالای مصرف روزانه گاز استان، عنوان کرد: در شرایط کنونی در استان میانگین مصرف ۱۱ میلیون مترمکعب در روز وجود دارد که البته با مدیریت صحیح تأمین می شود.

زیویار ابراز کرد: این مقدار از مصرف روزانه در سطح دنیا یک آمارغیر متعارف محسوب می شود و اگر از این مقدار بیشتر شود ممکن است با مشکل مواجه شویم.

وی اظهار کرد: انتظار می رود هم استانی های محترم نسبت به جلوگیری از اسراف و مصرف بی رویه اهتمام داشته باشند.

 

 سجاد جوانمرد
Author: سجاد جوانمرد
خبرنگار :
سجاد جوانمرد
عنوان :
خبرنگار خرم آباد فردا

نوشتن دیدگاه

ویدئو

مجوز رسانه