امروز : 09 تیر 1403

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در سطح استان قریب به دو هزار و ۷۵۰ روستا وجود دارد کهبه لطف جهور شهید ودولت سیزدهم همه روستاهای استان وروستاهای صعب العبور برقدار شدند .
 

به گزارش خرم آباد فردا؛مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اضافه کرد: همچنین ۴۶۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط (۲۳۶ کیلومتر ۱۴۰۰ و ۱۲۴ کیلومتر ۱۴۰۱ و ۱۰۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲) به مبلغ ۲۸۰۰ میلیارد ریال و ۳۵۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف (۱۴۲ کیلومتر سال ۱۴۰۰ و ۸۹ کیلومتر سال ۱۴۰۱ و ۱۲۱ کیلومتر در سال ۱۴۰۲) به مبلغ ۱۶۳۰ میلیارد ریال احداث شد.

امیری بیان کرد: نصب ۱۵۹۱ دستگاه ترانسفورماتور به ظرفیت ۱۵۸.۳ مگاولت آمپر در شبکه (۵۱۳ دستگاه سال ۱۴۰۰ به ظرفیت ۴۴ مگاولت آمپر، ۴۵۵ دستگاه سال ۱۴۰۱ به ظرفیت ۵۰ مگاولت آمپر، ۶۲۳ دستگاه ترانسفورماتور در سال ۱۴۰۲ به ظرفیت ۶۴.۳ مگاولت آمپر) به مبلغ ۱۹۷۳ میلیارد ریال نیز در مدت زمان یاد شده، انجام شده است.

وی ادامه داد: ۱۹ هزار و ۸۴ دستگاه چراغ روشنایی معابر جدید در سطح استان شامل؛ ۷۴۲۴ دستگاه در سال ۱۴۰۰ و ۵۳۹۱ دستگاه در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۶۲۶۹ در سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال نیز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان یادآور شد: احداث ۴۲ کیلومتر شبکه ۲۰ کیلوولت دو مداره جهت برقرسانی به کارخانه صنعتی آهک هیدراته پلدختر از مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز در دولت سیزدهم انجام شده که در حال حاضر ۳۵ درصدی پیشرفت فیزیکی دارد.

امیری تصریح کرد: در دولت رئیس‌جمهور شهید اقدامات پیک‌سایی که در سال ۱۴۰۰ منجر به کاهش حدود ۸۵ مگاوات از پیک بار شبکه و مبلغ ۷۰ میلیارد ریال تخفیف به مشترکین همکار در طرح‌های مدیریت مصرف ارائه شد.

 

 

وی اظهار کرد: اقدامات پیک سایی که در سال ۱۴۰۱ منجر به کاهش حدود ۱۱۶ مگاوات از پیک بار شبکه و مبلغ ۱۱۰ میلیارد ریال تخفیف به مشترکین همکار در طرح‌های مدیریت مصرف ارائه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان خاطرنشان کرد: اقدامات پیک‌سایی که در سال ۱۴۰۲ منجر به کاهش حدود ۱۱۸ مگاوات از پیک بار شبکه و مبلغ ۴۲ میلیارد ریال تخفیف به مشترکین همکار در طرح‌های مدیریت مصرف ارائه شد.

وی اضافه کرد: با استقرار دولت سیزدهم از مهر ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی کردیم و به ۱۰۰ برنامه عملیاتی برای کنترل و رفع ناترازی رسیدیم و دولت خود را مکلف به افزایش تولید کرد و این میزان تولید به  ۹۰۰۰ مگاوات رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد:  برنامه‌های خوبی برای افزایش تولید وجود دارد که عمدتا در قالب انرژی‌های تجدیدپذیر است که تا ۳۰ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است.

امیری بیان کرد: در مدیریت مصرف چنانچه ناترازی هم نباشد به خاطر گرمای زمین و مسائل زیست محیطی مهم است.

وی گفت: از مجموع ۷۳ هزار مگاوات مصرف کشور ۳۰ هزار مگاوات مربوط به سرمایشی است که خیلی از این وسایل سرمایشی استانداردهای لازم را ندارند؛ چنانچه استانداردها وجود داشته باشد در وسایل سرمایشی شاهد ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش مصرف خواهیم بود.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان عنوان کرد: در تولید کولرهای آبی و گازی اقداماتی انجام شده و در بخش‌های اداری محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است و در نحوه ساخت ساختمان نیز یک سری اصلاحات در حال انجام است و در این حوزه های استانداردها کار انجام می‌شود.

وی افزود: از مهر ۱۴۰۰، ۱۰۰ برنامه عملیاتی داشتیم و مدیریت صنعتی در سه بخش صنعت، اداری و کشاورزی انجام و در بخش خانگی و تجارتی مشوق‌هایی در نظر گرفته شد.

امیری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۱ برنامه عملیاتی تعریف شد و امسال نیز ۱۸۰ برنامه تعریف شد که کمترین مشکل را برای تأمین برق داشته باشیم، تصریح کرد: بخشی از برنامه‌ها به توزیع بر می‌گردد که یکی از اقدامات هوشمندسازی کنتورها بود و برنامه‌ریزی شد در ساعات اداری کاهش بار نسبت به سال گذشته نداشته باشند کنتور برق قطع می‌شود و در ساعت یک تعدادی از مؤسسات، ادارات و بانک‌ها برق آنها قطع شد.

وی گفت: در بخش صنعت نیز همکاری‌هایی داریم و این صنایع به چند گروه تقسیم شدند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز پنج ساعت در روز براساس پروانه بهره‌برداری از ساعت ۱۳ تا ۱۸ برق چاه‌های کشاورزی قطع می‌شود، عمده پروانه‌های کشاورزی ما در این ایام سال مصرف بیشتر از ۱۸ ساعت ندارند.

امیری گفت: روزانه بیش از ۷ تا ۸ هزار مگاوات صرفه‌جویی مصرف برق در سطح کشور داریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر همه روستاهای بالای پنج خانوار لرستان از نعمت برق برخوردارند.

امیری با بیان اینکه پویش « با انرژی» برای صرفه‌جویی در مصرف برق آغاز شده است و در این راستا به مشترکان خوش مصرف استان‌ها ۳۰۰ دستگاه خودرو اهدا می‌شود، بیان کرد: مشترکان می‌توانند با شماره گیری کد دستوری ستاره ۱۵ ستاره ۲۱ مربع برنامه کاربری این پویش را دریافت کنند که علاوه بر اینترنت رایگان، در صورت صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصد پاداش‌های خوبی از جمله خودرو اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهدای هر ماه یک‌خودرو در هر استان تا پایان شهریورماه گفت: جوایز ۱۰ تا هزار میلیارد ریالی نیز برای خوش مصرف‌های فعال در این پویش لحاظ شده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان نیز می‌توانند در بستر پیام رسان شاد، این پویش را همراهی کنند تا علاوه بر فرهنگ سازی در راستای مصرف انرژی، هدایای ارزنده‌ای به مشترکان اهدا شود.

انتهای پیام 

خبرنگار :امیر محمود داودی نژاد

خبرنگار
Author: خبرنگار
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
سردبیر خبرگزاری خرم آباد

نوشتن دیدگاه

ویدئو

مجوز رسانه