امروز : 01 خرداد 1403
مدیر کل راه آهن لرستان از رشد ۴۰ درصدی بارگیری کالا در راه آهن استان خبر داد.
 

به گزارش خرم آباد فردا،رحمت رحمت نژاد اظهار کرد: ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا طی پارسال از ایستگاه‌های ریلی استان بارگیری و ارسال شد که نسبت به‌مدت مشابه سال ماقبل ۴۰ درصد رشد داشته، این در حالی ست که میزان بارگیری کالا در راه آهن استان طی سال ۱۴۰۱ مقدار ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.

وی افزود:همچنین مدت یاد شده تن کیلومتر مبدأ – مقصد (بارهای عبوری از ایستگاه‌های استان در مبدأ و مقاصد مختلف) ۲۱۳ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۸۴۸ تن بود که نسبت به ۱۴۶ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۲۷۸ تن مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه آهن لرستان بیان کرد: پارسال ۹۸ هزار و ۳۴۵ مسافر قطارهای بین شهری از طریق راه آهن لرستان جابه‌جا شدند که در مقایسه با ۹۳ هزار و ۶۹۶ نفر بازه زمانی سال ۱۴۰۱ حدود پنج درصد افزایش نشان‌می‌دهد.

رحمت نژاد با اشاره به تعداد مسافر قطارهای حومه‌ای نیز عنوان کرد: در همین بازه زمانی پارسال ۱۶۸ هزار و ۸۸۰ مسافر توسط قطارهای حومه‌ای راه آهن لرستان جابه‌جا شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۱۵۲ هزار و ۹۱۲ مسافر، ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی تعداد واگن‌های راه آهن لرستان را هفت هزار و ۸۲۴ واگن عنوان کرد و گفت: این در حالی است که سال ۱۴۰۱ تعداد واگن‌های آن پنج‌هزار و ۵۱۸ عدد بوده که شاهد رشد ۴۲ درصدی بوده است.

رحمت نژاد طول خطوط اصلی راه آهن لرستان را ۱۵۸ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این محور دارای ۶.۵ کیلومتر خطوط فرعی، ۱۱ ایستگاه، ۶۰۲ دستگاه پل به طول سه کیلومتر و ۳۱ دستگاه تونل می‌باشد که طولانی‌ترین تونل آن به طول یک‌هزار و ۸۱۷ متر در ایستگاه قارون-بیشه و طولانی‌ترین پل آن به طول ۱۵۶ متر در ایستگاه سپیددشت- چمسنگر است.

بنا به این گزارش، راه آهن لرستان که همزمان با راه آهن سراسری شمال – جنوب از سال ۱۳۰۶ – ۱۳۱۷ ساخته شده از دورود به‌سمت جنوب وارد رشته کوه‌های زاگرس شده است که از دره‌های تنگ و در جوار رودخانه سزار (دز) به مسیر خود ادامه می‌دهد و در آینده نیز راه آهن در دست ساخت دورود – خرم‌آباد – پلدختر و ازنا – خمین – اصفهان به آن وصل خواهد شد.

 

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
خبرنگار پایگاه خبری خرم آباد فردا

نوشتن دیدگاه

ویژه

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت رئیس جمهور و همراهانش رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی شهادت رئیس‌ جمهور اسلامی ایران و همراهان گرامی ایشان را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت مدیرعامل بانک  رفاه کارگران در پی شهادت خادم الرضا(ع)، رئیس جمهور محبوب آیت الله سید ابراهیم رئیسی    دکتر اسماعیل للـه‌گانی، مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پیامی شهادت مظلومانه خادم الرضا(ع)، رئیس جمهور محبوب، انقلابی و ولایت مدار حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گ
رئیس‌جمهور و هیات همراه در پی سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند آیت‌الله رئیسی و همراهانش در پی سانحه سقوط بالگرد در آذربایجان شرقی به شهادت رسیدند.
دیدار مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان با مدیر فروشگاه‌های اتکا استان   «بهروز بالاوندی» مدیریت شعب بانک رفاه استان لرستان  و هیات همراه به منظور افزایش همکاری‌‌های فی‌مابین وتعامل چند سویه با تورج سلاطی مدیر فروشگاه اتکا استان در محل دفتر این مجموعه دیدار کر
برگزاری دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی در مدیریت شعب بانک رفاه کارگران لرستان    دوره آموزشی تشریفات و آداب پذیرایی

تبیین امید آفرین

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تبیین امید آفرین   امروز نقطه اصلی و کانونی در رسیدن به قله ها امیدآفرینی است، یعنی هرگز نباید جام

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه