امروز : 08 تیر 1403

استاندار لرستان گفت: دستاورد صنعت تولید عسل ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار است.

به گزارش خرم آباد فردا ،ابوطالب شفقت  در جشنواره استانی عسل، عنوان کرد: صنعت تولید عسل از حلقه‌های مهم  زنجیره‌ی اقتصاد کشاورزی است که در لرستان ظرفیت بسیار بالایی دارد.

وی تاکید کرد: خوشه‌ی صنعتی عسل یکی از خوشه‌های باارزش بوده که هم برای سلامتی انسان و هم توسعه کسب و کار موثر است.

استاندار با اشاره به این موضوع که اقتصاد کشاورزی مهم‌ترین برنامه‌ی توسعه‌ای استان است، اظهار کرد: قرارگاه اقتصاد کشاورزی به زودی در استان تشکیل می‌شود که در آن با دبیری سازمان جهادکشاورزی ظرفیت‌ها و راه‌های توسعه‌ی کشاورزی استان با مشارکت دستگاه‌های ذیربط بررسی می‌شوند.

شفقت با اشاره به نقش مهم تولیدکنندگان و مردم در توسعه‌ی کشاورزی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید آموزش علمی و مواد اولیه‌ی توسعه‌ی کشاورزی را فراهم کنند تا بخش خصوصی و تولیدکنندگان بتوانند آنها را بارور و به ارتقاء تولید منتج کنند.

وی به نگاه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شعار سال مبنی بر نقش حضور مردم در رشد تولید کشور اشاره و اظهار کرد: کارها بدون مشارکت و حضور مردم امکانپذیر نخواهند بود و این یکی از رویکردهای مهم دولت است.

استاندار همچنین خواستار تدوین و ابلاغ برنامه‌ی سال ۱۴۰۳ توسعه‌ی استان در اسرع وقت شد و تاکید کرد: سهم توسعه‌ی اقتصادکشاورزی در این برنامه باید به صورت ویژه باشد.

شفقت اضافه کرد: لرستان به خاطر امکانات و منابع خدادادی موجود محروم نیست، اما باید این منابع مدیریت شده و از آنها به خوبی بهره‌برداری شود.

وی اتحاد، همدلی و یکپارچگی را رمز موفقت در کارها و پیشرفت استان برشمرد و تصریح کرد: برای پیشرفت استان و ایجاد اشتغال و رونق تولید باید با برقراری هیات‌های اندیشه‌ورزی و استفاده از دانشجویان و اساتید خوش فکر استان در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی و عمل کرد.

استاندار تاکید کرد: نگاه مدیران استان باید بلند مدت و در برنامه‌های خود افق‌های چندساله را برای استان ترسیم کنند.

شفقت در پایان به رویداد بزرگ انتخابات هشتم تیرماه اشاره و بیان کرد: یقین دارم که ملت ما بازهم با حضور پرشکوه در انتخابات یک حماسه‌ی دیگر را خلق خواهند کرد.

جشنواره عسل استان لرستان با حضور هادی هاشمی‌نیا نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار خرم‌آباد، مدیران دستگاه‌های اجرایی، زنبورداران برتر شهرستان‌های مختلف استان و جمع کثیری از مردم و فعالان حوزه‌ی زنبورداری در منطقه‌ی گریت از توابع خرم‌آباد برگزار شد.

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
خبرنگار پایگاه خبری خرم آباد فردا

نوشتن دیدگاه

ویژه

دعوت مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری   بهروز بالاوندی ، مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان با صدور پیامی ازهمکاران استان وایران اسلامی برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.  به گزارش خرم آباد
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان آغاز شد   صبح امروز جمعه هشتم تیرماه هم‌زمان با سراسر کشور، ماراتن انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح در استان لرستان آغاز شد.
بر اساس آمارهای شاخص فلاکت از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲؛ لرستان در صدر شاخص فلاکت کشور   بررسی آمارهای اقتصادی از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲ نشان
مقام اول پاراتکواندو کار لرستانی در رقابتهای قهرمانی کشور   لیلا میرزایی مقام اول قهرمانی پاراتکواندو کشور( انتخابی تیم ملی ) را کسب کرد. به گزارش
طی حکمی؛ رئیس هیأت اسکواش چگنی منصوب شد   طی حکمی از طرف منصور داودی نژاد، یاسر نظری چگنی به عنوان رئیس هیأت اسکواش شهرستان چگنی منصوب شد.
عفو ۹۲ نفر از محکومان دادگستری لرستان/ مختومه  شدن بیش از ۴۱۷ هزار پرونده در دادگستری لرستان / مختومه  شدن بیش از ۴۱۷ هزار پرونده در دادگستری  رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت :بیش از ۴۱۷ هزار پرونده در دادگستری لرستاندر سال گذشته مختومه شد. به گزارش
رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی  لرستان انتخاب شد    در مجمع برگزاری انتخاباتی رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان ،رئیس این هیئت در لرستان معرفی و مشغول بکار شد به گزارش
بسیج سازندگی ، نقش مهمی در تحقق رشد تولید و اشتعال بخش کشاورزی  و خدمت رسانی به مناطق محروم لرستان را دارد   مدیر کل دیوان محاسبات استان گفت:بسیج سازندگی ، نقش مهمی در تحقق رشد تولید و اشتعال بخش کشاورزی و خدمت رسانی به مناطق محروم لرستان را دارد به گزارش خرم آباد فردا؛ آقای جما

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه