امروز : 09 تیر 1403

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: در این استان ۱۶۳۸ شعبه رای‌گیری پیش‌بینی شده که ۱۰۲۰ شعبه از این مجموع، ثابت و بقیه سیار است. ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه روستایی است.

به گزارش خرم آباد فردا ،احسان یاوری در نشست ستاد انتخاباتی استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس قانون اساسی ۵۰ روز بعد از فقدان رئیس جمهور، شخص جایگزین باید در فرآیند انتخابات مشخص شود. شهادت رئیس جمهور تمام معادلات اجرایی را برهم زد و در حالی که آمادگی برای انتخابات در فرآیندی حدود شش ماهه رخ می‌دهد، با حادثه پیش‌آمده در کمتر از یک ماه این آمادگی ایجاد شد.

وی با اشاره به برگزاری دو انتخابات و استهلاک نیروها که فرآیند برگزاری انتخابات را سخت می‌کرد، ادامه داد: با روحیه جهادی باقی‌مانده از رئیس جمهور فقید، در کمتر از یک ماه کشور به سوی برگزاری انتخابات پیش رفت و شور انتخاباتی نیز مردم را فراگرفت و تمام دستگاه‌های کشور شرایط برگزاری به نحو احسن انتخابات را فراهم کردند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: مشارکت مردم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و سخنرانی دیروز ایشان نیز حجت را بر همگان تمام کرد و انتظار می‌رود مردم به ندای رهبری لبیک بگویند و شاهد حضور حداکثری در پای صندوق‌ها باشیم.

وی بیان کرد: ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی و انتظامی، هیئت نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش‌بینی شده و چینش‌ها بر سر صندوق‌ها نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

او با اشاره به لزوم رعایت چهار اصل ابلاغی مد نظر مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت، اظهار کرد: بیشترین شعب با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم‌آباد و کمترین با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با اشاره به تشکیل هیئت‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها، افزود: ۳۶ هیئت اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیئت در شهرستان‌ها و بقیه در بخش‌هاست و قالب آنها همان هیئت‌های اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

یاوری بیان کرد: تمام افرادی که موثر در  اجرا هستند، آموزش‌های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده‌اند و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم آمده است. امیدواریم به‌نحو مطلوب کار اجرا انجام شود.

وی گفت: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اندیشیده شده و تاکنون نیز مسئله خاصی در استان دیده نشده و فضای رقابتی با راه‌اندازی ستادها ایجاد شده است.

یاوری ادامه داد: سلامت نیز دغدغه جدی مجریان انتخاباتی است و اصل بی‌طرفی مجموعه اجرایی باید رعایت شود. تمام بندهای قانونی انتخابات رعایت و تلاش شده است که نظارت جدی انجام شود. تذکرات لازم نیز برای سلامت انتخابات به مجریان داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: با هدف اطمینان مردم و نامزدها، سر هر صندوق یک نفر نماینده نامزدها حاضر خواهند بود. در این راستا، ستادهای مرکزی نامزدها مسئولان استانی را به وزارت کشور اعلام کرده و متعاقبا به استان معرفی و مسئولان شهرستانی نیز مشخص شده‌اند و این اسامی در اختیار فرمانداران قرار گرفته است.

به گفته یاوری، اگر تعداد نامزدها شش و کمتر از شش باشد، به ازای هر صندوق یک نماینده در هر صندوق ثابت یا سیار، شهری یا روستایی حضور خواهد داشت.

وی افزود: اخذ رای در تمام کشور به‌صورت دستی، اما احراز هویت مانند انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌صورت الکترونیکی است. البته دستگاه‌ها به‌روزرسانی شده و در شهرستان‌ها نیز توزیع و آموزش‌های لازم به کاربران داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی پوشش برخط شعب حدود ۹۸ درصد بود؛ اما در این انتخابات بالای ۹۹ درصد پوشش به‌صورت برخط خواهد بود که اقدام خوبی از دولت سیزدهم است. اکنون در استان بیش از ۹۹ درصد پوشش برخط را داریم.

یاوری بیان کرد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۱۰ هزار مشارکت، کمتر از دو درصد استعلام‌ها یعنی حدود ۴۰۰۰ نفر غیر برخط (آفلاین) بود و در این انتخابات نیز حدود یک درصد غیر برخط خواهد بود که ناشی از توسعه زیرساخت‌ها در دولت سیزدهم بوده است.

وی توسعه فیبر نوری را اقدام بسیار بزرگی دانست که در این دولت انجام شد و افزود: تا پایان سال ۱۴۰۴ پوشش کاملی در شهرها تا در خانه‌ها خواهیم داشت که اقدام بزرگی در شبکه ارتباطی کشور بود.

معاون استاندار با اشاره به مدارکی که رای‌دهندگان می‌توانند همراه داشته باشند، گفت: تمام رای‌دهندگان باید ۱۸ سال تمام داشته باشند و با ارائه کارت ملی یا شناسنامه می‌توانند فقط یک بار رای دهند. شمارش آرا به‌صورت دستی و با حضور اعضای صندوق خواهد بود و پس از پایان رای‌گیری به‌صورت هماهنگ انجام خواهد شد و صندوق‌های سیار نیز بعد از اعلام پایان رای‌گیری شمارش می‌شود.

وی افزود: احتمالا تا شنبه اواخر وقت، نتایج به‌صورت کشوری اعلام خواهد شد و چنانچه انتخابات به دور دوم کشیده شود تا روز یکشنبه باید اعلام شود.

یاوری بیان کرد: در این انتخابات به هیچ‌وجه در استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام نتیجه نخواهیم داشت و اعلام‌ها از طریق وزارت کشور به‌صورت متمرکز خواهد بود.

وی اظهار کرد: رئیس جمهور فقید مظهر مردمداری، خدمتگزاری، اخلاص، پاکدستی، خویشتن‌داری، اخلاق و روحیه جهادی بود و ترازی از مدیر اسلامی ترسیم کرد که ملاک مدیریت در نظام اسلامی خواهد بود و همه مسئولان باید به رئیس جمهور شهید تأسی کنند.

او افزود: نقش رسانه‌ها در وفاق و وحدت اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و انتظار می‌رود نقش مهم خود را در انتخابات پیش رو نیز به نحو احسن ایفا کنند.

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
خبرنگار پایگاه خبری خرم آباد فردا

نوشتن دیدگاه

ویژه

دعوت مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری   بهروز بالاوندی ، مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان با صدور پیامی ازهمکاران استان وایران اسلامی برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.  به گزارش خرم آباد
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان آغاز شد   صبح امروز جمعه هشتم تیرماه هم‌زمان با سراسر کشور، ماراتن انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح در استان لرستان آغاز شد.
بر اساس آمارهای شاخص فلاکت از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲؛ لرستان در صدر شاخص فلاکت کشور   بررسی آمارهای اقتصادی از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲ نشان
مقام اول پاراتکواندو کار لرستانی در رقابتهای قهرمانی کشور   لیلا میرزایی مقام اول قهرمانی پاراتکواندو کشور( انتخابی تیم ملی ) را کسب کرد. به گزارش
طی حکمی؛ رئیس هیأت اسکواش چگنی منصوب شد   طی حکمی از طرف منصور داودی نژاد، یاسر نظری چگنی به عنوان رئیس هیأت اسکواش شهرستان چگنی منصوب شد.
عفو ۹۲ نفر از محکومان دادگستری لرستان/ مختومه  شدن بیش از ۴۱۷ هزار پرونده در دادگستری لرستان / مختومه  شدن بیش از ۴۱۷ هزار پرونده در دادگستری  رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت :بیش از ۴۱۷ هزار پرونده در دادگستری لرستاندر سال گذشته مختومه شد. به گزارش
رئیس هیئت موتور سواری و اتومبیلرانی  لرستان انتخاب شد    در مجمع برگزاری انتخاباتی رئیس هیئت موتورسواری و اتومبیلرانی استان ،رئیس این هیئت در لرستان معرفی و مشغول بکار شد به گزارش
بسیج سازندگی ، نقش مهمی در تحقق رشد تولید و اشتعال بخش کشاورزی  و خدمت رسانی به مناطق محروم لرستان را دارد   مدیر کل دیوان محاسبات استان گفت:بسیج سازندگی ، نقش مهمی در تحقق رشد تولید و اشتعال بخش کشاورزی و خدمت رسانی به مناطق محروم لرستان را دارد به گزارش خرم آباد فردا؛ آقای جما

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه