امروز : 12 ارديبهشت 1403

 

 استاندار لرستان در پیامی با تبریک هفته سلامت گفت: تأمین سلامت جامعه یکی از اساسی ترین و پردامنه ترین اقدامات زیربنایی برای توسعه است.

به گزارش از روابط عمومی استانداری لرستان فرهاد زیویار در این پیام افزود: شاخص ها و جنبه های مختلف سلامت از جمله سلامت جسمی، روانی و اجتماعی اهمیت اقدامات زحمت کشان حوزه ی سلامت را نمایان می کند.
وی اظهار داشت: آن چیزی که می تواند آینده ای سالم و روشن را برای ملت ما رقم بزند اقدامات پیشگیرانه در این حوزه است که ریشه در مسائل آموزشی و فرهنگی دارد.

وی ادامه داد: یقین دارم که با بسط و توسعه آموزش سلامت و ارتقا سواد سلامت در جامعه سال به سال و با شتاب بیش تری به سمت اهداف عالی کشور، حرکت خواهیم کرد.

زیویار عنوان کرد: هفته سلامت فرصتی است که علاوه بر تلنگر و ایجاد توجه مردم به مقوله سلامت، جهت گیری و تمرکز برنامه های این حوزه برای دست اندرکاران را رونمایی می کند.
وی افزود: از آنجایی که سیاست های «نظام سلامت» در طول سال با رویکردهای تعریف شده در هفته سلامت دنبال می شود(که امسال شامل برنامه پزشک خانواده و ازدیاد جمعیت می باشند)، اهمیت برنامه های آموزش عمومی دوچندان می شود.
وی اظهار داشت: در شرایط کنونی نیروی انسانی جوان یکی از نیازهای اساسی کشور برای سال های آتی است و همانگونه که رهبر فرزانه ی انقلاب با هوشیاری و درایت خویش بر افزایش جمعیت کشور تأکید فرمودند، برنامه های فرهنگی از جمله تشریح تأثیرات مثبت روحی، روانی، جسمی و اجتماعی فرزندآوری برای خانواده ها در سال پیشرو باید بیش تر و با برنامه تر انجام شود.

وی ادامه داد: قطعا مجموعه ی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به تنهایی نمی تواند این بار سنگین را به سرمنزل برساند و واجب است که سایر دستگاه های اجرایی نیز در این مسیر خطیر همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داشت: وظیفه ی دستگاه های رسانه ای و فرهنگی از جمله صداوسیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، مخابرات، شهرداری ها و … برای همراهی دانشگاه علوم پزشکی در این راه مهم تر و سنگین تر است که انتظار می رود با برگزاری نشست های هم اندیشی و هماهنگی با پویایی هرچه تمام تر انجام شود.

استاندار لرستان گفت: از طرفی اجرای تمام و کمال برنامه ی پزشک خانواده یک رویکرد بسیار هوشمندانه و علمی برای گسترش عدالت سلامت و جلوگیری از اتلاف سرمایه های ملی است که به صورت ناآگاهانه هدر می روند.

وی افزود: اجرای این برنامه نیز علاوه بر ایجاد زیرساخت های مناسب نیازمند آگاه سازی مردم نسبت به این موضوع است.
وی ادامه داد: طبیعتا نظارت مداوم مسوولین ستادی دانشگاه علوم پزشکی بر اجرای صحیح و اطلاع رسانی عمومی برنامه پزشک خانواده نیز می تواند در پیشبرد این مقوله ی تحول آفرین نظام سلامت مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: اینجانب به نوبه خود فرارسیدن هفته ی سلامت را به تمامی زحمت کشان عرصه سلامت، تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی افزود: امیدوارم در مسوولیت مهم خود در سالجاری با بهره گیری از ظرفیت بزرگ نیروهای متخصص در این حوزه بیش از پیش موفق و پیروز باشید.

خبرنگار
Author: خبرنگار
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
سردبیر خبرگزاری خرم آباد

نوشتن دیدگاه

ویژه

اقدام انقلابی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان  مدیر فرهنگ وارشاد دورود عزل شد   در پی هنجار شکنی و کشف حجاب در مراسم دورود، با اقدام انقلابی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان، 
پلیمر خرم آباد در اصفهان گلباران شد  هندبال لرستان در نصف جهان زانو زد   پلیمر خرم آباد در اصفهان گلباران شد / هندبال لرستان در اصفهان زانو زد!   
یکی از راهبردهای دولت سیزدهم رسیدگی به مناطق محروم و ایجاد عدالت آموزشی است   سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی شعار دولت سیزدهم است، گفت: برای سال ۱۴۰۳ برنامه داریم ۱۰۰ روستای استان را صاحب مدرسه خوب و ایمن کنیم.
بازدید منتخب مردم دورود و ازنا  از اماکن ورزشی دورود    منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان از اماکن ورزشی دورود بازدید کردند. به گزارش خرم آباد فردا ؛
نائب رئیس هیأت بسکتبال کارگران لرستان منصوب شد   طی حکمی محمدباقر بقالی به عنوان نائب رئیس هیأت بسکتبال کارگران لرستان منصوب شد
دستور استاندار لرستان برای عدم ارسال گل و نصب بنر تبریک انتصاب   سرپرست اداره کل حوزه استانداری لرستان از دستور استاندار لرستان برای عدم چاپ بنر تبریک انتصاب و ارسال گل
باحکم استاندار : سرپرست حوزه استانداری لرستان منصوب شد    نخستین حکم استاندار و دومین فرماندار با حفظ سمت «ایمان خسروی» سرپرست اداره کل حوزه استا
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد   طی حکمی « محمدرضا جابر انصاری» به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد.   
رئیس هیات مدیره انجمن خبرنگاری و روابط عمومی لرستان منصوب شد   محمود داودی نژاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی، تخصصی، خبرنگاری و روابط ع
یک لرستانی، دبیرکل فدراسیون والیبال ایران شد   طی حکمی ازسوی رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران «امیر حسین منظمی» کاپیت

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه