امروز : 09 ارديبهشت 1403

 

متاسفانه در انتخابات اداوار گذشته درکشور واستان لرستان برخی صاحبان زر وزور وبرخی کاندید های مفسد "پول کثیف" را وارد کارزار انتخابات کرده وبا بی شرمی در مناطق محروم وحاشیه نشین با توسل به دلالان وفاختگان سیاسی سلامت انتخابات را زیر سوال بردند.

چرخش "پول های کثیف" در انتخابات همواره برای دلسوزان نظام دغدغه افرین بوده است. "پول های کثیف "و ورود آن به فضای انتخابات، چگونگی تأمین هزینه های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان را زیر سؤال می برد.

در سال های اخیر مسئولین و دست اندرکاران امر انتخابات به طور مکرر ضرورت ردیابی و شناسایی "پول های کثیف" در جریان انتخابات را متذکر شده اند ولی علیرغم ادعاها تاکنون اقدامی قاطع و تأثیرگذار انجام نپذیرفته است.

فاخته پرنده ای است که در لانه پرندگان دیگر تخم می گذارد. جوجه سر از تخم درآورده و در لانه دیگری بزرگ می شود. آن قدر بزرگ که دیگر جایی برای جوجه های لانه میزبان نمی ماند.

دنیای سیاست و عرصه انتخابات و بخصوص انتخابات مجلس بهترین عرصه برای تاخت و تاز فاختگان سیاسی است.

فاختگان سیاسی فکر می کنند که می توان در لانه دیگری و با زحمت دیگری بزرگ شد و بعد همان لانه را نیز از آن خود نمود.

عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان و در روزهای اخیر از چهره فاختگان سیاسی پرده برداری کرده است. برخی ها برای سر و سامان دادن به وضعیت سبد آرا در آغوش هر حزب و گروه و باندی که بوده باشد قرار می گیرند و بدین وسیله می خواهند در لانه گروهی که تا دیروز رقیبش می دانستند برای خود جایی پیدا بکنند تا شاید بتوانند از این راه بزرگ بشوند.

فاختگان سیاسی برای این که بتوانند به صندلی بهارستان دست پیدا بکنند هر وسیله ای را مباح می دانند و اگر در این راه لازم باشد وابستگی های سیاسی را در پای چند رأی قربانی می کنند.

این که قانون انتخابات در زمینه هزینه کرد کاندیداها خلاء دارد بحثی قابل قبول و روشن و آشکار می باشد اما همچنان کارشناسان اعتقاد دارند جهت رفع نگرانی ها در نقش "پول های کثیف" در انتخابات تصویب قوانینی بهتر و جامع مورد نیاز می باشد.

نامزد انتخاباتی که خود را به کانون های پیدا و پنهان قدرت و ثروت وصل کرده و با استفاده از مبالغ اهدایی آن ها ریخت و پاش های کلانی را انجام می دهد نمی تواند در رفع معضلات و آسیب های انتخاباتی مثمر ثمر باشد.

پرداخت پول به نامزدهای احتمالی مجلس پیش خرید نفوذ است و هم پیمان شدن با صاحبان آن پول ها یعنی فراهم کردن زمینه لازم برای نفوذ فاسد ها در مجاری تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور.

تأثیرگذاری "پول های کثیف" در ستادهای انتخاباتی موجب می شود که مجلس شورای اسلامی مرکزی برای سرمایه داران و پول داران شود یعنی هر کسی که پول بیشتری داشته باشد به راحتی بتواند به مجلس برود و برای یک نظام اسلامی و مردمی متعهد تصمیم گیری نماید.

باید همه از دست اندرکاران انتخابات و مسئولین تا مردم و عاشقان نظام همت به خرج بدهند و با ممانعت از ورود پل های کثیف به ستادهای انتخاباتی از تبدیل مجلسی انقلابی به بخش خصوصی جلوگیری نمایند.

 اثرات این پول کثیف موجب می گردد که عدالت در تبلیغ کاندیداها زیر سوال رود ،آرای مردم خریده شود ،قدرت انتخاب درست از مردم سلب گردد ،بی اعتمادی به افراد در نظام عمیق تر شود ،مردم نسبت به سرنوشت شان بی تفاوت گردند ،افراد شایسته به دلیل عدم تاب آوری در مقابل هزینه های گزاف و سرسام آور وارد این عرصه نگردند در نتیجه مجلس به جای اینکه عصاره ملت و مملو از افراد اصلح و صالح باشد، از فاسدانی که بر اریکه قدرت تکیه زده اند که دامنه ی فساد آنها به انتخاب کابینه دولت هم خواهد کشید، پر شود.  

از سویی به دلیل کمرنگ شدن نقش نظارتی شان به دلیل وام داری به حمایت مسئولینی که از نفوذ صاحبان سرمایه با پول های کثیف برای آنها بهره گرفته اند، فساد تا پائین ترین بخش های جامعه نفوذ کند و دیگر نتوان کاری کرد. برای کاهش این معضل ابتدا باید خلاء های قانونی برای مبارزه با فساد پر شود و بعد هم باید دستگاه های نظارتی در اجرای قوانین مربوطه هیچگونه مسامحه و کوتاهی نداشته باشند . از همه مهم تر رشد فکری ماست که با آگاهی و مطالبه گری در انتخاب خود دقت کنیم و راه ورود افراد ناشایست به مراکز قدرت را سد نماییم.   

یاداشت :امیر محمود داودی نژاد

خبرنگار
Author: خبرنگار
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
سردبیر خبرگزاری خرم آباد

نوشتن دیدگاه

ویژه

یکی از راهبردهای دولت سیزدهم رسیدگی به مناطق محروم و ایجاد عدالت آموزشی است   سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ایجاد عدالت آموزشی شعار دولت سیزدهم است، گفت: برای سال ۱۴۰۳ برنامه داریم ۱۰۰ روستای استان را صاحب مدرسه خوب و ایمن کنیم.
بازدید منتخب مردم دورود و ازنا  از اماکن ورزشی دورود    منتخب مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی و سرپرست اداره کل ورزش و جوانان لرستان از اماکن ورزشی دورود بازدید کردند. به گزارش خرم آباد فردا ؛
نائب رئیس هیأت بسکتبال کارگران لرستان منصوب شد   طی حکمی محمدباقر بقالی به عنوان نائب رئیس هیأت بسکتبال کارگران لرستان منصوب شد
دستور استاندار لرستان برای عدم ارسال گل و نصب بنر تبریک انتصاب   سرپرست اداره کل حوزه استانداری لرستان از دستور استاندار لرستان برای عدم چاپ بنر تبریک انتصاب و ارسال گل
باحکم استاندار : سرپرست حوزه استانداری لرستان منصوب شد    نخستین حکم استاندار و دومین فرماندار با حفظ سمت «ایمان خسروی» سرپرست اداره کل حوزه استا
سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد   طی حکمی « محمدرضا جابر انصاری» به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان منصوب شد.   
رئیس هیات مدیره انجمن خبرنگاری و روابط عمومی لرستان منصوب شد   محمود داودی نژاد رئیس هیات مدیره انجمن صنفی، تخصصی، خبرنگاری و روابط ع
یک لرستانی، دبیرکل فدراسیون والیبال ایران شد   طی حکمی ازسوی رئیس فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران «امیر حسین منظمی» کاپیت
شفقت، فرمانداران تنبل وناکارآمد لرستان را عزل کند با انتصاب « ابوطالب شفقت» به عنوان استاندارلرستان مهم ترین مطالبه عمومی، عزل فرمانداران ناکارآمد استان است
استاندار لرستان: لزوم همدلی، وحدت بین مدیران استان و مردم استاندار لرستان برلزوم همدلی، وحدت، یکپارچگی مدیران ومردم بر اساس دین واعتقادات اسلامی تاکید کرد.    به گزارش پایگاه خبری خرم آباد فردا، ابوطالب شفقت در آیین معارفه

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه