امروز : 17 تیر 1403

 

سال گذشته بود که در کنفرانس بین المللی فرصت های سرمایه گذاری لرستان تفاهم نامه ای فی مابین سرمایه گذار خرم آبادی و استاندار محترم لرستان منعقد شد تا طبق آن، سرمایه گذار طرح توسعه، بهسازی و تجهیز دریاچه کیو، دریاچه ماهی و بام لرستان، با ارائه طرح توجیهی فنی و اقتصادی خود به شهرداری و شورای شهر خرم آباد، اقدام به سرمایه گذاری کند.

 

پس از نامه نگاری های فراوان سرمایه گذار و ورود مسئولین از جمله معاونین استاندار، نماینده وقت مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور اقتصادی استانداری لرستان و برگزاری جلسات متعدد با شهردار، رئیس و اعضای شورای شهر، رئیس و اعضای"کمیسیون تلفیق" شورای اسلامی شهر، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران مرتبط، شورای اسلامی شهر خرم آباد مخالفت شفاهی خود را اعلام و ابراز داشتند که طرح های ارائه شده آرامش دریاچه کیو و دریاچه ماهی را برهم می زند و عملاً اجرای طرح منتفی است و در خصوص بام لرستان نیز استانداری، ماجرای منابع طبیعی و اراضی ملی را پیش کشید که موضوع در حال رسیدگی از طریق وزارتخانه های مربوطه است و در این مجال مورد بحث نیست.

 

 

حال پس از گذشت یکسال از ارائه طرح مذکور، شهرداری و شورای شهر خرم آباد از مبحث مرور زمان استفاده کرده و به خیال اینکه سرمایه گذار از پیگیری موضوع صرف نظر کرده، در اقدامی غیر اخلاقی، کاریکاتوری از طرح مذکور را به نزدیکان خود واگذار تا باز هم توسعه استان لرستان دستخوش قبیله گرایی گردد.

 

 

 

شهردار خرم آباد با اطلاع از موضوع طرح شکایت سرمایه گذار طرح توسعه و تجهیز دریاچه های کیو و ماهی خرم آباد علیه ایشان، در نامه ای شتابزده به شماره 40313 مورخ 15/4/1395 خطاب به سرمایه گذار طرح اعلام می دارد که جهت انجام مذاکرات "اولیه !!! " به معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری خرم آباد مراجعه نماید و در ادامه نامه تصریح می کند تا در صورت دستیابی و حصول توافقات " اولیه !!! " اقدامات بعدی صورت گیرد.

 

 

حال سوال اینجاست که هدف یحیی عیدی بیرانوند "شهردار خرم آباد" از صدور نامه موصوف چه بوده؟! آیا می خواهد اینگونه وانمود کند که تاکنون طرح توجیهی از سوی سرمایه گذار ارائه نشده است ؟!!

 

آیا آقای شهردار از نامه های صادره قبلی بی اطلاع و جلسات منعقده پیشین را فراموش کرده اند؟!

 

آقای عیدی بیرانوند، آیا نامه شماره 39502  مورخ 21/4/21 نشان نمی دهد که شخص شما، طرح توجیهی را دریافت، رویت و به شورای شهر ارسال کرده اید ؟؟؟!!!

 

 

آیا اعضای شورای اسلامی شهر و شخص شهردار خرم آباد، جلسات منعقده را به باد فراموشی سپرده و یاد ندارند که در گفتگوهای صورت گرفته چه گذشته، که اگر فراموشی حادث شده، لازم است تا تصاویر جلسات مورد اشاره تحویل ایشان گردد.

 

چرا بخش هایی از طرح پیشنهادی سرمایه گذار خرم آبادی یک به یک در حال اجراست ؟!!

 

چرا تا به حال اجرای چنین طرحی به ذهن آقایان نرسید و پس از ارائه طرح از سوی سرمایه گذار لرستانی، آقایان دست بکار شدند  ؟!!

 

 

لازم به ذکر اینکه در طرح پیشنهادی سرمایه گذار خرم آبادی قرار بود جهت دریاچه کیو و ماهی خرم آباد، طبق کارشناسی های صورت گرفته، تجهیزاتی از قبیل: جت اسکی، هاور بورد، فلای بورد، توپ روی آب، دوچرخه آبی، راپِل، شاتل دریایی و ... به همراه نصب سرویس بهداشتی سیار و مدرن لحاظ گردد.

 

در خصوص بازی های غیر دریایی نیز در طرح موصوف، بالون هوای گرم، باشگاه بولینگ با استفاده از تجهیزات مدرن روز دنیا، باشگاه تیراندازی تفریحی محدود، کالسکه تفریحی، موتور برقی، دوچرخه برقی، دوچرخه های یک و دو نفره برای کودکان و بزرگسالان، باشگاه بازی های رایانه ای، بانجی جامپینگ و ... در نظر گرفته شده بود که با بی مهری شهردار مواجه و پس از گذشت یکسال به طور انتخابی و نازیبا به غیر واگذار شد تا بار دیگر، استان لرستان از تبدیل شدن به مقصد گردشگری بازبماند.

 

سرمایه گذار طرح در گفتگو با خرم آباد فردا گفت: این اقدام شهرداری خرم آباد ناشایست و بدور از اخلاق مدنی است و وظیفه شورای شهر خرم آباد به عنوان دستگاه نظارتی است تا خود را از این اقدام مبرا، و با خلع ید شبه سرمایه گذار طرح موصوف، زمینه فعالیت سرمایه گذار اصلی طرح توسعه، تجهیز و بهسازی دریاچه کیو و دریاچه ماهی را فراهم آورد.

 

ساکی تصریح کرد: یکی از برنامه های ما، تبدیل مجموعه اسکله رهاشده دریاچه کیو به کافی شاپ و فست فود و احداث نشیمنگاه جهت میهمانان با رعایت کلیه شئون و قوانین رایج کشور بود که شک ندارم آقایان، آن را نیز به نزدیکان خود واگذار خواهند کرد. چرا که در خصوص ایجاد بستر مناسب جهت دوچرخه سواری و حرکت درشکه ها، پیشنهاد ما این بود که ورودی حدفاصل میدان لک لک به خیابان جام جم مسدود شود تا هم مشکل پارک خودرو میهمانان مرتفع و هم امنیت میهمانانی که از وسایل بازی استفاده می کنند تامین شود. توضیح اینکه قرار بود کارتهای اعتباری شارژی جهت بهره مندی الکترونیک مردم از وسایل بازی و امکانات رفاهی تهیه شود که گویا خیالی خام بود.

 

این سرمایه گذار خرم آبادی افزود: خبرهایی مبنی بر همکاری عده معدودی از اعضای شورای شهر در واگذاری ناقص پروژه ما به غیر به گوش میرسد که امیدوارم صحت نداشته باشد و اگر این موضوع اثبات شود، بی شک باید به حال زادگاهم "خرم آباد" و سرزمین پدری ام "لرستان" تاسف بخورم و بخوریم.

 

او اضافه کرد: البته در مسیر رسیدن به حقوق حقه خود، مدارک و مستندات فراوانی در دست است که فعلاً قصد انتشار آنان را ندارم.  از طرفی، برخی از اعضای شورای شهر نیز جهت سیر مراحل قضایی بنده و همکارانم را همراهی خواهند کرد که همینجا از این عزیزان منصف تشکر و قدردانی میکنم.

 

ساکی ادامه داد: نصب چند کانکس ویلایی لوکس در محوطه پارک نیز از دیگر برنامه های ما بود که محقق نشد و شعار ما از بدو ورود به این پروژه این بود که در راستای تحقق تبدیل لرستان به مقصد گردشگری، شهر خرم آباد را به یک شهر توریستی همچون جزیره کیش و برخی شهرهای توریستی ترکیه مبدل کنیم تا مردم به جای خروج ارز از کشور، آن مبالغ را با هزینه ای کمتر در لرستان مصرف کنند که به جهت نگاه قبیله گرایانه شهردار خرم آباد، این نیز محقق نشد.

 

وی در پایان گفت: علیرغم تاکید آقای عیدی بیرانوند، چندین بار به دفتر ایشان مراجعه کردم که متاسفانه هر بار، شرکت در جلسه و عدم حضور را بهانه کردند و در جلسات مختلفی که مشترکاً حضور داشتیم به ایشان تاکید کردم که موضوع را پیگیری کنند و هر بار ایشان با لبخند همیشگی شان، قول برگزاری جلسه در این خصوص را دادند که تا این لحظه محقق نشد. از این رو، شکوائیه ای توسط وکیل محترم تنظیم شده که روز شنبه به دستگاه محترم قضایی تسلیم خواهد شد. درخواست ما به عنوان سرمایه گذار بومی این است که جناب آقای بدری رئیس کل محترم دادگستری لرستان و جناب آقای رازانی دادستان محترم خرم آباد به قضیه ورود کنند تا در این خصوص احقاق حق صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/ گلناز کمالوند

خبرنگار
Author: خبرنگار
خبرنگار :
محمود داوودی نژاد
عنوان :
سردبیر خبرگزاری خرم آباد

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1395-05-24 15:47
اگر بخشی از کار این سرمایه گزار فعلی کالسکه و ریختن فضولات اسب کشنده کالسکه در مسیر رفت وبرگشت باشد معلوم است این سرمایه گزار محترم پا را از شهر خرم اباد فرا تر نگذاشته تاببیند در اصفهان برای اسبها چه وسیله ای را تعبیه تا فضولات به زمین نریزد ای کاش کار را به کاردان می سپردند نه فقط به صرف سفارش زو هم طایفه ای بودن کار را به اسشخاصی بدهند که فقط در فکر پول در اوردن باشند نه ابروی شهر و رفاه شهروندان .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

ویژه

درپی درگذشت خبرنگار پیشکسوت: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل «ع» لرستان پیام تسلیت صادر کرد.  فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در پیامی درگذشت عکاس و خبرنگار پیشکسوت حاج حسن مرادی را به خانواده ایشان تسل
دکتربهزاد مومنی مقدم: رئیس جمهور منتخب متعلق به همه مردم است رئیس ستاد مردمی مسعود پزشکیان در لرستان گفت: رییس جمهور منتخب متعلق به همه مردم است و اکنون فصل جدیدی از تعامل و همدلی در کشور برا
مهدی زکی پور: برگزاری همایش گرامیداشت روز خبرنگار در ۱۷ مردادماه    قائم مقام انجمن خبرنگاری و روابط‌عمومی لرستان خبر داد: برگزاری همایش گرامیداشت روز خبرنگار در ۱۷ مردادماه
پیام. تبریک عضو هیات مدیره بانک توسعه وتعاون به رئیس جمهور منتخب عضو هیات مدیره بانک توسعه وتعاون در پیامی انتخاب دکتر مسعود پزشکیان را بعنوان چهاردهمین رئیس جمهور ایران تبریک گفت.  به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی  خرم آباد فردا
پیام تبریک دکتر علی دولتشاهی به رئیس جمهور منتخب دکتر پزشکیان دکتر علی دولتشاهی  در پیامی انتخاب شایسته دکتر پزشکیان را بعنوان  رئیس جمهور منتخب در نفی اسلام طالبانی توسط، مردم شریف ایران را تبریک گفت.  به گزارش خرم آباد فردا
بزودی جاده سلامتی و پیاده روی در بام لرستان آغاز می شود به گزارش پایگاه خبری خرم اباد فردا،وحید والی‌زاده مرادی شامگاه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان و داوران که در سالن جهاد
درخشش ورزشکاران آکادمی رستاخیز در میادین ملی وبین المللی مدیر مجموعه آکادمی رستاخیز اظهار کرد: ورزشکاران لرستان در چند سال گذشته در میادین ملی و بین المللی در بخش های مختلف خوش درخشیدند.  به گزارش پایگاه خبری  خرم آباد فردا
سعید جلیلی به لرستان سفر می‌کند   سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به لرستان سفر می‌کند.  
جلیلی تداوم دهنده مسیر و اهداف شهید آیت‌الله رئیسی خواهد بود   مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات سعید جلیلی در کشور گفت:دکتر جلیلی

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه