امروز : 12 تیر 1403

رئیس دانشگاه لرستان گفت: شهیدان خدمت برآمده از نظام فکری دفاع مقدس بودند.

به گزارش خرم آباد فردا ،علی نظری در نشست بزرگداشت شهدای عملیات‌های بیت‌المقدس و حاج عمران که امروز (هشتم خرداد ماه) در دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت، پرورش‌یافته مکتب دفاع مقدس بودند. شهیدان از کرامت، انسانیت، هویت، شرافت، اخلاق و کیان اسلامی دفاع کردند.

وی ادامه داد: در زمینه ثبت رویدادهای دفاع مقدس اقدامات بیشتری انجام شود تا این رویدادها و عملیات‌ها و جانفشانی‌ها در تاریخ ماندگارتر شوند.

نظری اظهار کرد: شهیدان خدمت، بازماندگان دوران دفاع مقدس بودند و نظام فکری‌شان همان نظام فکری حاکم بر دوران دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه لرستان رئیس جمهور شهید و همراهانش را بهترین الگوهای خدمتگزاری به مردم دانست و افزود: هرچه بیشتر نظام عملکردی و فکری و رفتاری سید شهیدان خدمت (شهید آیت‌الله رئیسی) و هیأت همراه‌شان برای جامعه بویژه برای نسل جوان و دانشجو تبیین شود.

در این نشست، سردار عباس علیشاهی از رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در سخنانی درباره عملیات‌های بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد و عملیات حاج عمران، توضیح داد: در دوران آغازین جنگ تحمیلی ایران هیچ‌گونه ساختار نظامی قوی نداشت و امکانات و تجهیزات هم نبود، اما رهبری الهی و مردمی حضرت امام (ره) و مشارکت و حضور حداکثری مردم، ایران توانست در این دوران پیروز شود و یک وجب خاک ایران اسلامی از دست نرود.

سردار علیشاهی بیان کرد: همه قدرت‌ها به ارتش بعثی کمک کردند و ما هم در کمبود امکانات نظامی قرار داشتیم، اما روحیه انقلابی مردم و دلاورمردان بسیجی و سپاهی و ارتشی باعث شد ورق بعد از آزادسازی خرمشهر برگردد و پیروزی‌های بعدی حاصل شود.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی تیموری از پژوهشگران لرستانی خواست تا اینگونه برنامه‌ها به‌صورت ماهانه در دانشگاه لرستان با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس برگزار شود.

او اظهار کرد: کشف نفس بسیار مهم است، یعنی اینکه تعالیم دینی را در عمل و رفتار و گفتارمان اجرا کنیم، یعنی عمل کردن به تعالیم اهمیت دارد. کشف نفس، پیدا کردن خود است و حرکت کردن شخصیت و رفتار در مسیر توحیدی و پرهیز از گناه.

مصطفی محمدی ضرون، مدیر امور شاهد و ایثارگر دانشگاه لرستان نیز درباره اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسل‌های حال و آینده توضیح‌هایی داد.

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
خبرنگار پایگاه خبری خرم آباد فردا

نوشتن دیدگاه

ویژه

سعید جلیلی به لرستان سفر می‌کند   سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به لرستان سفر می‌کند.  
جلیلی تداوم دهنده مسیر و اهداف شهید آیت‌الله رئیسی خواهد بود   مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات سعید جلیلی در کشور گفت:دکتر جلیلی
مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات جلیلی:  جلیلی همان مسیر دولت شهید رئیسی را ادامه خواهد داد مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات سعید جلیلی در کشور گفت: جلیلی همان مسیر دولت شهید رئیسی را ادامه
دعوت مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری   بهروز بالاوندی ، مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان با صدور پیامی ازهمکاران استان وایران اسلامی برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.  به گزارش خرم آباد
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان آغاز شد   صبح امروز جمعه هشتم تیرماه هم‌زمان با سراسر کشور، ماراتن انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح در استان لرستان آغاز شد.
بر اساس آمارهای شاخص فلاکت از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲؛ لرستان در صدر شاخص فلاکت کشور   بررسی آمارهای اقتصادی از سال ۹۱ تا ۱۴۰۲ نشان

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه