امروز : 15 تیر 1403
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه یک سوم مردم کشور دچار فشار خون بالا هستند که از بیماری خود برخی ها بی خبرند، گفت:این امر به نوبه خود بسیار نگران کننده است.
 

به گزارش خرم آباد فردا،همایش پیشگیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا،با حضور مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه، فرماندار خرم‌آباد، پزشکان و متخصصان، مدیران ستادی و کارکنان معاونت بهداشت، رابطین سلامت ادارات، سفیران سلامت و… در سالن سینما کیو خرم‌آباد برگزار شد.

مریم کوشکی ‌در همایش پیشگیری و تشخیص زودرس فشار خون بالا با عرض تسلیت شهادت خادم الرضا رئیس جمهور شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و هیأت همراه اظهار داشت:روند بیماری های غیر واگیر رو به افزایش است و امروز شاهد افزایش بیماری های فشار خون و مشکلات قلبی، عروقی هستیم.

وی افزود: در پیمایش های پنج ساله بین سال‌های ۹۰، ۹۵ و ۱۴۰۰ به صورت میدانی و خوشه ای به نتایج مهمی رسیدیم که یک سوم مردم کشور دچار فشار خون بالا هستند که از بیماری خود برخی ها بی خبرند و این امر به نوبه خود بسیار نگران کننده است و در این زمینه دانشگاه  تدابیر ویژه ای را براساس دستورالعمل‌های وزارتی عملیاتی کرده است .

کوشکی تصریح کرد: براساس آمار به دست آمده و موجود باید آگاهی سازی و کنترل را در الویت اول قرار داد و با آگاهی رسانی و آموزش اجتماعی گسترده وارد میدان پیشگیری و مبارزه با بیماری های غیر واگیر بالاخص فشارخون بالا شد.

معاون بهداشت دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: در این همایش با استفاده از نظرات و نتایج پژوهش های علمی پزشکان متخصص،  به بررسی نقش تغذیه و چگونگی کنترل و پیشگیری از فشارخون بالا و بیماری های قلبی خواهیم پرداخت و در سال ۱۴۰۳ یکی از ماموریت های اولیه معاونت بهداشت دانشگاه آموزش در روستاها، شهرها و مناطق کم برخودار است.

بنا به این گزارش، در ادامه مطالبی در خصوص عوامل خطر پرفشاری خون و روش های تشخیص توسط دکتر بابک هادیان، فوق تخصص بیماری های کلیه در بزرگسالان، روش های درمانی پرفشاری خون توسط دکتر آرش امین فوق تخصص قلب و عروق و فلوشیپ اقدامات مداخله ای قلب و عروق بزرگسالان و اهمیت تغذیه در پیشگیری از پرفشاری خون توسط دکتر ابراهیم فلاحی متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان شد.

در این همایش مربی، یکی از بازیکنان و روابط عمومی تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد به عنوان الگوهای سبک زندگی سالم حضور داشتند و نکات و توصیه هایی در رابطه با سبک زندگی سالم بیان کرده و در ادامه از آن‌ها با اهدا هدیه تجلیل شد.

در حاشیه این همایش پخت نان سبوس دار و کامل انجام گرفت و به صورت رایگان در بین مدعوین عرضه شد.

پخش کلیپ درخصوص گرامیداشت شهدای خدمت، ارائه گروه سرود دستان گویا با موضوع تشکر از کادر سلامت، ارائه نکاتی درخصوص اهمیت نان کامل توسط دکتر محمدرضا خواجه فعال کشوری حامی نان کامل از دیگر برنامه‌های انجام شده در این همایش بود.

آرزو جافری
Author: آرزو جافری
خبرنگار :
آرزو جافری
عنوان :
خبرنگار پایگاه خبری خرم آباد فردا

نوشتن دیدگاه

ویژه

بزودی جاده سلامتی و پیاده روی در بام لرستان آغاز می شود به گزارش پایگاه خبری خرم اباد فردا،وحید والی‌زاده مرادی شامگاه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۳ در مراسم تجلیل از قهرمانان، مربیان و داوران که در سالن جهاد
درخشش ورزشکاران آکادمی رستاخیز در میادین ملی وبین المللی مدیر مجموعه آکادمی رستاخیز اظهار کرد: ورزشکاران لرستان در چند سال گذشته در میادین ملی و بین المللی در بخش های مختلف خوش درخشیدند.  به گزارش پایگاه خبری  خرم آباد فردا
سعید جلیلی به لرستان سفر می‌کند   سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به لرستان سفر می‌کند.  
جلیلی تداوم دهنده مسیر و اهداف شهید آیت‌الله رئیسی خواهد بود   مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات سعید جلیلی در کشور گفت:دکتر جلیلی
مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات جلیلی:  جلیلی همان مسیر دولت شهید رئیسی را ادامه خواهد داد مسئول اقشار کمیته روستاییان و عشایر ستاد انتخابات سعید جلیلی در کشور گفت: جلیلی همان مسیر دولت شهید رئیسی را ادامه
دعوت مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان به مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری   بهروز بالاوندی ، مدیر شعب بانک رفاه کارگران لرستان با صدور پیامی ازهمکاران استان وایران اسلامی برای حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کرد.  به گزارش خرم آباد
چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در لرستان آغاز شد   صبح امروز جمعه هشتم تیرماه هم‌زمان با سراسر کشور، ماراتن انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رأس ساعت ۸ صبح در استان لرستان آغاز شد.

ویدئو

تبلیغات

 

 

 

 


 

 

 


 


 

 

 

 


 

 

 

مجوز رسانه