مردم دنیا،سالانه برخی از اموال و دارایی های خود را بیمه می کنند.به طور نمونه در ایران،شرکت های دولتی و خصوصی بیمه،با دریافت وجوهی نسبتاً سنگین،متعهد می شوند تا در صورت ورود خسارت به بیمه شدگان،نسبت به پرداخت مبلغ خسارات برآورد شده توسط کارشناسان بیمه،در حق بیمه شده اقدام نمایند.
به گزارش پایگاه خبری خرم آباد فردا،یکی از شهروندان خرم آبادی با حضور در دفتر این پایگاه،به خبرنگار ما گفت:در مورخه95/1/20خودرویی با اتومبیل من که درب منزل پارک بود،تصادف کرد.پس از طی روال طولانی اداری و قضایی،سرانجام مقرر شد تا بنده"زیاندیده"از بیمه نامه"مقصر"استفاده کنم اما این پایان راه نبود.
این شهروند خرم آبادی در ادامه افزود:با وجود خسارات وارده فراوان به خودروی من،متاسفانه شرکت بیمه ایران از پذیرش بخشی از خسارات سر باز زد و بنده مجبور به پذیرش نظر آنان شدم.در نهایت کارشناس مربوطه،اقدام به برآورد خسارات و تایید مبالغ شد و طی حواله ای،اینجانب را جهت دریافت چک مبلغ مورد برآورد به اداره کل بیمه ایران"لرستان"معرفی کرد اما در کمال تعجب متوجه شدم که شرکت مرکزی بیمه،مبلغ قابل توجهی از مبلغ تایید شده توسط کارشناس سختگیر خود را کسر کرده است.
وی ادامه داد:علت کسر مبلغ بیش از100هزار تومان را جویا شدم و مسئول مربوطه گفت که این مبلغ به جهت عدم ارائه داغی وسایل کسر شده است.این بود که موضوع را با آقای جمشیدی مدیرکل بیمه ایران "لرستان"مطرح کردم که ایشان هم سخنان کارشناس خود را تایید کرد.و این در حالی است که بیمه های مرکزی اعلام کرده اند که نمایندگی های بیمه،داغی وسایل را تحویل نگیرند.
شاکی این پرونده بیمه ای افزود:با توجه به اینکه شرکت های بیمه از دریافت داغی وسایل منع شده اند،آیا درست است که شرکت بیمه ایران در لرستان،بدون اذن و اطلاع مشتری،مبلغی را کسر کنند؟!
او گفت:بنده طی فاکتورهای ارائه شده که با وسواس و حساسیت خاصی هم مورد بررسی قرار گرفتند،مبالغی به تعمیرگاه های مجاز بابت وسایل و دستمزد تعمیرکاران پرداخت کرده ام که بخشی از آن را هم با قرض گرفتن از دوستان تامین نموده ام به امید اینکه پس از دریافت وجه خسارت،قرض خود را تسویه کنم.سوال اینجاست که بر چه پایه و اساسی،بیمه ایران مبلغی را از حق اینجانب کسر و در حق خود مصادره کرده است ؟!چرا مسئولین بیمه ایران"لرستان"مشتریان خود را از این موضوع مطلع نکرده و نمی کنند؟!
تحریریه پایگاه خبری خرم آباد فردا از جناب آقای جمشیدی مدیرکل بیمه ایران"شعبه لرستان"می خواهد تا نسبت به رفع مشکل این شهروند خرم آبادی اقدام نموده و یا مستندات و بخشنامه ای دال بر قانونی بودن عملکرد بیمه ایران،به این پایگاه خبری ارسال نمایند تا جهت تنویر افکار عمومی،در اختیار مخاطبان محترم قرار گیرد.
انتهای پیام/س